معاون بهداشتی علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: زوار اربعین حسینی حین سفر مراقب تغذیه خود باشند تا دچار مسمویت غذایی نشوند.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 20 August 2023
ابرهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: زائرانی که پیاده سفر می‌کنند، با توجه به گرمای هوا باید در حین سفر مراقب تغذیه خود باشند تا دچار مسمومیت غذایی نشوند.

وی افزود: زائران از حمل مواد غذایی خودداری کنند چرا که امکان فاسد شدن غذا و ابتلا به بیماری وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: غذاهای مصرفی در سفر باید نسبتاً داغ بوده و حدودا درجه حرارت ۷۰ سانتیگراد داشته باشند زیرا در صورت داغ نبودن کافی، امکان آلودگی و جذب میکروب برای غذا وجود داشته و ممکن است موجب مسمویت افراد شود.

وی گفت: برای تقویت بدن و امکان داشتن سفری مطلوب باید انرژی کافی بدن تامین شود که به این منظور باید سه وعده صبحانه، نهار و شام به طور کامل صرف شود.

وی بیان کرد: برای داشتن قوای بدنی کافی، مسافران در طول سفر تا حد امکان از غذاهایی با انرژی بالا از جمله تخم مرغ آب پز، نیمرو، گوشت، مرغ و ماهی استفاده کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مایعات در سفر به ویژه برای سفر اربعین بسیار حائز اهمیت است که از مصرف آن نباید غافل شد چرا که تشنگی خود موجب ضعف بدنی خواهد شد و امکان ادامه سفر را سلب خواهد کرد.

انتهای پیام/ ل
 
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار